Logo Pit

ONEINDIGE VERSCHEIDENHEID – Beeldend

In deze tekenopdracht staan cirkels centraal. Hoe verdeel je een cirkel in stukken? Moeten dat altijd ‘gelijke’ stukken zijn? Bij deze opdracht mag je afkijken, wat leidt tot nieuwe ideeën!

Onze culturele partners hebben verschillende lesbrieven ontwikkeld die jou en je leerlingen uitdagen om te reflecteren, te onderzoeken en te creëren met kunst en cultuur. Deze lesbrieven zitten boordevol creativiteit met verschillende disciplines en doelen, dus voel je vrij en gebruik ze in je klas!


In deze tekenopdracht gaan jullie een cirkels delen. Delen de leerlingen hun cirkel in gelijke delen zoals taartpunten of kan het ook anders? Bij deze opdracht mag je afkijken en dat leidt dan weer tot nieuwe ideeën!

Praktisch

  • De activiteit is bedoeld voor de middenbouw
  • De discipline waarmee jullie aan de slag gaan is beeldend
  • De activiteit duurt ongeveer 30 minuten
  • Jullie hebben naast de lesbrief ook potloden en papier nodig
    Een blad met cirkels voor leerlingen die het nog lastig vinden om zelf cirkels te tekenen, vinden jullie in de bijlage.

Download de lesbrief hier.