Parkstad CultuurWeb laat jou kennismaken met partners van Cultuureducatie met Kwaliteit (CmK) in de regio. Zoek gericht naar een culturele partner of laat je verrassen. Handig als leerkracht, icc’er of culturele instelling!
Hallo, ik ben Jasmijn. Ik heb lang geleden de vrije studierichting aan de lerarenopeliding tekenen/handvaardigheid gevold en daarna toch ook nog Pedagogisch Didactisch Diploma aan Fontys Hogescholen. Later heb ik daar de Fotoacademie in Amsterdam aan toegevoegd. Mijn lesprogramma's bestaan uit een deel KUNSTBESCHOUWING (VTS) en een deel zelf CREATIEF aan de slag gaan en ik bouw dit steeds in afwisselende blokjes op. Zo blijven de lessen voor iedere leerling interessant en bekijken we het kunstwerk van verschillende invalshoeken. Het gemaakte werk zelf PRESENTEREN aan je klasgenoten is vaste prik in mijn lesprogramma's. Ik houd van een ontspannen en veilige sfeer waardoor ze kunnen UITPROBEREN. Een fotografisch beeld is een verhaal zonder woorden en communiceert op een heel eigen wijze. Het lijkt de werkelijkheid, maar is dit nooit.
Scholen kunnen bij mij terecht voor toolkits, lesprogramma's, co-creaties en nog veel meer. Zolang de nadruk maar ligt op onderzoeken en experimenteren in plaats van op resultaat. (Voor de leerlingen dan, ik kan wel degelijk werken naar een resultaat, maar schuw het experiment zeker niet).
De nadruk ligt op onderzoeken, experimenteren, reflecteren, presenteren. Anders kijken, met een fotografisch oog! Ze zullen zeker ook gaan creëren, maar de waarde van het product vind ik minder belangrijk. Wel zijn de leerlingen zelf vaak trots.
Ik houd van spelen en communiceren met beelden. Verhalen verzinnen bij bestaand beeld en vertellen met eigen beeld en kinderen en jongeren leren hoe dit te doen. Ik ben helder in mijn communicatie en veel ervaring met kunsteducatie. Ik begrijp de manier waarop de leerlingen leren; ik werk ook als docent bij kunsthuizen, musea en middelbare scholen.